Wednesday, May 17, 2006

Kisahku Di Bumi Naga II

Satu lagi cite lama:

Masa aku dan member-member pergi town Aber, kami singgah kat kedai suratkhabar. Kawan aku point out satu paper ‘Daily Sport’. Member aku cakap kat aku : “Hang kaki Premier League kan? Kau beli paper tu la, banyak coverage!”

Aku pun capai la paper tu yang berlipat kat display rack (nampak tajuk aje). Lepas bayar dan bila blah dari kaunter, aku pun bukak la paper tu…tengok-tengok ruangan sukan cuma 4 muka aje…lebihnya, dah la berita merapu macam National Enquirer….penuh plak dengan errrrr ‘bukit dan lurah!’. Hampeh punya member (sebenarnya teruja…kakakakaka). Dan pada tahun berikutnya aku kenakan junior aku aku dengan dialog yang sama……

Banyak cabaran kat sana…..tapi aku boleh cakap la, orang kat Mesia kepoh kalau cite pasal ‘Playboy’. Tapi bila aku kat sana, aku rasa Playboy punya model yang paling bersopan-santun (relatively speaking). Kena Hustler ke apa ke….ayooooooo.

3 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

'Bukit dan lurah' tu apa alpha... aku ni naive sikit. Boleh explain sikit ?

Hehehe

Alpha said...

Ko nak tau sangat ke? Atau aku guna codeword ni pulak : Bukit Berapit...hehehee

blackpurple @ jowopinter said...

Lurah gelinciran pernah dengor? hehehe