Thursday, May 11, 2006

Castle 'Highlander'


Terjumpa gambar ni pulak masa browsing alma mater punya homepage. Ini la runtuhan Aberystwyth Castle. Tempat melepak aku mencari ketenangan (cewah!) sambil didendang nyanyian camar (yang aku panggil Steven Seagull) dan ombak terutama masa-masa nak final exam. Time winter aku jarang la lepak sini pasal, Satu, angina kaw-kaw punya kuat masa tu, temperature pun jarang naik atas 12 Celcius dan Dua, confirm mat saleh kata aku sewel! Tempat ni jugak tempat biasa aku bawak member-member yang study kat bandar lain melawat. Ada yang siap panggil castle ‘Highlander’ sebab macam runtuhan castle yang Connor McLeod tinggal. Tapi masa aku duduk Aber dulu, takde pulak mat saleh cerita tempat tu berhantu ke…..kalau kat Malaysia ni sah ada cerita macam-macam hantu punya! Yang peliknya, ada member aku (pompuan) kena ‘usik’ kat rumah diaorang; aku kata ‘Caya la korang..kena kacau hantu omputih!’

p.s. Gambar aku sendiri ada…tapi…ah malas la nak ulang siaran!

No comments: