Tuesday, June 06, 2006

Apa yang pelik....

Walaupun aku tak kena tag dengan sape-sape, aku nak berkongsi sikit kepelikan aku

- Aku berdarah Jawa, tapi tak reti cakap Jawa…yang aku tahu cuma siji sampai sepulu dan beberapa perkataan macam air jarang, bontrot, ngompol…..

- Aku tak suka makan udang tapi belacan, keropok udang dengan udang goreng celup tepung aku belasah.

- Aku tak minat lagu sekarang terutama rock zaman sekarang, aku selesa dengan Search, Wings, Lefthanded, Scorpions, Metallica (pre- S&M), Skid Row….

- Aku takleh sebut perkataan yang berakhir dengan ‘th’ macam bath, bunyi ‘th’ aku akan jadi ‘f’.

- Aku pelik tengok orang baca komik Cina, tapi komik-komik Batman aku masih aku simpan lagi.

- Secara sembunyi-sembunyi aku tengok Astro Channel 60, 61 dengan 62.

- Hobi aku buat model. Dan aku tekankan dengan sedara-mara dan kawan-kawan, model bukan permainan. Tapi bila aku dapat siapkan sebiji model, aku akan membelek model pesawat dengan bunyi ‘woosshhhhh’ dari mulut aku.

- Aku minat sangat dengan dunia ketenteraan tapi aku tak masuk tentera..setakat Kadet Tentera masa sekolah aje..

- Walaupun dah kawin, aku masih segan berjumpa pompuan terutama yang cun-cun!

- Aku buat perancangan bina model aku dengan terperinci, macam buat model tu profesion aku!

- Kalau aku marah, aku guna BI…sama la kalau mencarut…..

7 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Aku pantang betul la kalau orang jawa tak reti cakap jawa... ! hehehe

Alpha said...

nak buat camne...pendedahan takde...keskeskes (pinjam gelak sastri)

Fairul said...

puas hati kan dapat main ngn model plane..aku minat diecast commercial je..tu pun aku buat airport sendiri.hehe

Anonymous said...

Alphaaaa.... keskeskes... kalo nak pandai kena praktis laaa... i pun dah lupa2 ingat... sayang tul... dulu fluent laaa... lagi satu sayang tak reti ckp hokkien fluently... my mum tere wooo...

Alpha said...

foxey

Tang praktis tu yang payah...nak cari Jowo kat Kedah ni...black ko boleh ajer aku tak?

Anonymous said...

lagi satu lupa nak komen... the same trait i share with u is that bila marah memang akan cakap english jer... and the words come out like bullets kata my friends... keskeskes... and kalo mencarut pun i prefer to do it in english cos i think it sounds more polite... keskeskes..

bab blackie leh ajo ke dak tu, errr... bole kot? maybe with 2 students (me & u), he'll consider kot?

blackpurple @ jowopinter said...

Hehehe... boleh....! tapi ada 'pengeras'nya la....hehehe