Monday, November 27, 2006

Blogku Ini Jadi Sumber Rujukan?

Pagi tadi aku tengok statistik blog aku kat StatCounter. Sedang aku tengok, untuk 25 November lepas, ada orang masuk blog aku dari Wikipedia - link dia ke gambar Adnan IFV di Wikipedia. Bila aku tengok, rupanya ada orang upload gambar Adnan dari entry Deftech/FNSS Adnan ACV300 aku. Bila aku klik pulak kat entry ACV 300 Wikipedia, aku tengok orang yang update entry Wiki tu ambik data dari blog aku. English dia lagi elok la daripada English yang aku pakai kat blog aku tu, tapi ada jugak 'ayat cedok' yang verbatim dengan yang aku guna dalam blog. Juga dia tambah beberapa perkara tambahan seperti asal-usul ATGW Baktar Shikan. Yang kelakarnya pasal armor Adnan tu...aku tak tahu berapa tebal dia, aku cuma tulis yang armor Adnan boleh tahan tembakan mesingan 14.5mm. Kat Wiki, Adnan punya armor yang 14.5mm!
Sekarang...nak kata aku kembang hidung, ye juga. Sebab entry yang aku buat dimasukkan dalam Wiki (selama ni entry Wiki mengenai Adnan boleh dikira 'stub' sahaja). Nak kata aku bengang, ye juga...pasal si 'pengedit' Wiki tak maklum kat aku dulu....tapi takpelah, kurang-kurangnya ada jugak sumbangan blog aku ni yang tak seberapa....

2 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Wah... Kau claim la royalti Alpha....hehehe

Anonymous said...

pergh.... jadik rujukan tuuuu.... tapi mmg patut pun bengkek kalo owang tak mintak permission...