Sunday, April 15, 2007

Yin Oh Yin...

Alhamdulillah, Yin telah pun dijumpai dalam keadaan selamat setelah dua minggu terpisah daripada keluarga. Keluarga yang jumpa Yin dah pulangkan dan juga telah diangkat ke balai untuk siasatan. Tak kisah le, nak kena tengok jugak ye ke apa yang mereka dakwa.

Aku heran apa nak jadi dengan orang KL (mungkin juga mana-mana bandar lain). Pasangan Myanmar tu kata mereka nampak Yin yang dihon kenderaan di hadapan Sogo. Apa orang kat KL tak heran ke tengok budak umur 5 tahun berjalan seorang diri di tengah2 kesibukan KL? Atau semuanya yang berkeliaran kat Sogo tu beranggapan ‘Biarlah, bukan anak/ sedara-mara aku?’

Hah hari ni sorang Menteri ni pulak marah-marah mengenai pasangan Myanmar tu, katanya tak logik la rumah takde TV, ni zaman teknologi la. Datuk, depa mai sini nak kerja, duduk pun tempat orang KL tak nak duduk (nak pronounce pun malu sampai diubah agar ada bunyi omputih) Mungkin depa rasa TV tak perlu. Datuk sendiri ada pernah tengok rumah orang-orang Malaysia yang sepatutnya dibantu Kementerian Datuk? Apa semuanya mampu memiliki TV ke? Jujur tak jujur biar PDRM siasat. Ni satu hal lagi, Datuk dok bising pasal pasangan Myanmar tu…kenapa Datuk tak bising pasal ketidak prihatinan orang KL melihat budak 5 tahun berjalan sendirian? Atau ketidak prihatinan orang-orang yang memberi SMS palsu kepada ibu bapa Yin? Atau Datuk rasa malu sebab yang jumpa budak tu pendatang asing dan bukan orang Malaysia?

Lagi sekali biar PDRM siasat samada betul apa yang pasangan tu kata di TV semalam...

No comments: