Tuesday, April 03, 2007

"Yahudi Tak Minum Coke - Nanti Mandul!"

Pernah terima email atau jumpa posting dalam forum maya sebegini?

"Assalamualaikum kengkawan... Last weekend, ada ustazah usrah kami beritahu... masa dia belajar kat mesir dulu, dia punya lecturer ada cerita... dulu ada sorang mamat yahudi ni datang Egypt to study the muslims' lifestyle kat sana setelah serangan secara fizikal ke atas umat Islam tak berjaya.Dia nak carik jalan untuk serang cara lain. tapi Alhamdulillah, dia telah diberi hidayah semasa dia dok study hal umat Islam kat mesir tu.

Dia
beritahu lecturer ustazah ni, one of the things the Jews do untuk hapuskan keturunan umat Islam ialah dgn menghasilkan produk coca cola & pepsi yang di dalamnya ada chemical to retard the reproduction organs for both men & women.Menurut mamat tu lg, kat Israel tak ada jual coke & pepsi sbb diorg tahu apa kandungan kat dalamnya and since jew is agama keturunan, diorg tak nak le mandul!

And
kalau korang pernah terima forwarded email pasal betapa acidicnya coke tu sampai boleh dissolve tulang & gigi (calcium containing compounds) and boleh buat cuci toilet! And for ladies, kalau minum coke boleh cause menstruation if you're a wee bit late. so kalau minum banyak & at that time baru lekat zuriat, ada chances keguguran le, kan?Therefore, untuk kemakmuran umat Islam & untuk kesihatan & untuk tak support jewish companies, pls stop drinking buying coke & pepsi."

Ohh ustaz bagitau…sebab ada Yahudi sendiri bagitau…kalau gitu, boleh siapa-siapa tolong jelaskan mengenai gambar di bawah ni?




Kalau tak dijual di Israel, kenapa pasang iklan bertulisan Hebrew? Bukankah fungsi iklan ilah mempromosikan jenama? Oh, masa aku kat UK aku tengok geng-geng Yahudi ni minum Coke macam takde apa-apa pun? Cokenya pun dari vending machine yang sama dengan aku guna...tu tak kira Yahudi-Yahudi kat lokasi lain...

Orang-orang yang sebar cerita "Coke boleh sebabkan kemandulan – sebab tu kat Israel takde Coke" ni, nak diklasifikasikan sebagai apa? Atau adakah mungkin sebab walaupun moden, ada orang kita masih seperti "the frog under the coconut shell" yang perlu sesangat "bangun dan hidu bau kopi"? Dan mengenai betapa berasidnya Coke tu...aku dah buat poting pasal hal tu. Untuk ujian segera samada Coke boleh menyebabkan kemusnahan dalam jangkamasa pendek, cuba check mulut korang, hancur tak sebab minum Coke (atau air berkarbonat lain). Kalau hancur ke, terbakar ke, cair ke..betullah asid dalam Coke sangat mengkakis. Kalau tak...

Aku
bukan ada saham dalam Coke dan bukan sokong Yahudi...tapi kalau orang kita dok sebar/percaya cerita-cerita camni...tak heran la kenapa orang kata bangsa Yahudi tu bijak-bijak!

1 comment:

Hasrul Halid said...

cayalah bro! aku ada banyak lagi benda pelik-pelik yang aku terima tiap-tiap hari dalam 'Kotak Surat' aku.

Aku ulas sangat bila aku dah hangin 'tahap dewa'. Kalu hang rajin, tolong email aku 'something', than we can exchange the 'story'.

Email add kat blog aku weh..!