Tuesday, March 06, 2007

"Breakfast With Stars"

Dihadapan sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur. Barisan-barisan kereta mewah yang tak mampu aku miliki mengambil giliran untuk menurunkan penumpang. Di hadapan lobi hotel itu terbentang permaidani merah menyala yang lebih lebar dari yang digunakan untuk menyambut tetamu kenamaan dalam majlis rasmi negara. Beberapa orang anak muda (dan tua juga) berdiri di balik barrier rope menunggu kehadiran tetamu. Di hujung karpet merah tadi segak berdiri bellboy membukakan pintu kereta untuk tetamu yang sampai. Tetamunya pula adalah artis-artis tanahair – yang lelaki segak bertuxedo atau ber’suit’. Yang pompuannya gah mempamerkan lekuk dan lurah ala-ala Beyonce atau J-Lo gitu. Kebanyakannya datang berpasang-pasangan walaupun takde hubungan apa-apa hatta awek-balak. Sambil berjalan tersengih-sengih ada yang bersalaman dengan peminat yang menunggu. Sampai di pangkal karpet mereka ditarik oleh pengacara yang menerumah mereka. Begitu stylo dan nampak kelasss gitu. Ada yang berkata mereka teruja berada di majlis ini. Setelah itu mereka ke dalam dewan/ ballroom untuk majlis yang mereka telah menerima undangan sebelumnya. Untuk apa mereka ke sana? Oh, untuk "Breakfast With Stars" sempena Academy Awards. Gahnyaaaaa! Glamournyaaaa, macam Hollywood gitu!

Cit podahhhh!! Aku rasa ini antara benda paling ‘bodoh’ yang dianjurkan kat Malaysia. Apa tak bodohnya....
- Pukul 7.30 pagi, pakai glamer2 (yang pompuan lagi best sebab pakai EVENING gown/dress). Sewel tak? (itu nasib baik 7.30 pagi, kalau 2.30 pagi?)

- Program Breakfast With Stars tu tak lebih dari acara tengok TV beramai-ramai, yang boleh buat kat rumah aje (kalau dah kemaruk nak tengok Academy Awards secara langsung) – itupun nak buat macam Academy Awards kat LA ka? Siap dengan red carpet, kereta mewah, blablabla?

- Apa kejadah sibuk2 tumpang glamer Academy Awards? Kalau kita buat PFM, ada Star Movies nak buat program yang sama kat Hong Kong? Atau LA? Orang Malaysia kalau menumpang glamer atau pun perasan glamer memang #1!

Makin bertambah bengong dunia glamer nih.....tu pun ramai berebut2 nak jadi artis, masuk audition AF walaupun zero ability menyanyi!

2 comments:

Anonymous said...

setujuuuuuuuuuuuu sangat2 dengan pandangan Alpha nih... yg pompuan sanggup mula bersiap jam 4 pagi lagi... agak2 kalo soh bgn tahajjud, qiam, bangun ke dak?

anakwatan said...

Derang tak tido.. kolpagi pagi tu baru balik dari mabuk kat disko..ngeh...ngeh..