Tuesday, September 12, 2006

My modeling hobby - Part III

Bila aku dah ke UK, hobi aku slow sikit. Mungkin sebab masa kat sana aku tak spend sangat (sebab nak beli tiket flight balik cuti), aku lebih banyak berjalan dan minat dalam militari lebih kepada pembelian buku serta lawatan ke muzium tentera. Wlaupun slow, tapi masih carry on. Tapi genre dah berubah. Masa aku kat sana aku gila Star Trek dengan Star Wars. Jadi aku beralih ke sci-fi modeling. Takde la banyak aku beli, setakat Imperial Star Destroyer, X-Wing Fighter, AT-AT dengan AT-ST aje. Ada sekali masa snow turun, aku buat impromptu diorama guna AT-AT aku, kononnya scene Battle of Hoth masa Empire Strikes Back. MAsa ni jugak aku ada beli replika AK-74…tapi aku jual balik pasal mesti kena rampas Kastam punya bila balik. Memang sebijik macam rifle betul. Sayang jugak le!

Lepas aku balik Malaysia, hobi aku terhenti balik buat seketika. Bila aku masuk kerja kat Multi-Purpose Finance tahun 97 dulu, aku mulakan balik. Dan masih dengan model sci-fi. Kali ni aku buat Veritech Fighter dari siri Robotech, aku ada tiga biji, satu mode Fighter, satu mode Battroid dengan satu mode Gerwalk. Tapi bila aku kena retrench, model-model tu aku serahkan kat kawan-kawan yang survive purge tu…..dan sekali lagi hobi aku terkubur…..

No comments: