Thursday, June 07, 2007

Terima kaseyyyyy Loga

Baru-baru ni dunia hiburan Malaysia kehilangan seorang ahlinya bila Loganathan Arumugam meninggal dunia akibat barah paru-paru. Dari satu segi, Alleycats dah kehilangan separuh nyawa sebab Loga merupakan 'second vocal' Alleycats. Bukan sahaja Loga menyanyikan beberapa lagu hits Alleycats seperti Nota Terakhir dan Kisah Kau dan Aku malah dia juga yang lebih banyak berkomunikasi dengan penonton pasal...tau-tau aje la David Arumugam tu kan, banyak 'terima kaseyyyy' aja...heheh.

Loga banyak menyumbangkan suara untuk apa yang aku panggil 'second-string hits' atau lagu hits Alleycats yang tak sepopular lagu ciptaan M. Nasir. Sebagai sorang yang membesar dengan album Alleycats (pakcik aku ada semua rekod atau kaset bila album depa keluar), aku juga ucapkan takziah kepada keluarga mendiang. He's gone but the memory remains.

RTM pun ada buat tribute untuk Loga. Yang lawaknya bila penonton diberi peluang SMS. Siap ada kata 'semoga rohnya dicucuri rahmat', guna perkataan 'Allahyarham' dan ayat dan frasa lain yang biasa digunakan bila orang Islam meninggal....tergelak jugak aku, gamaknya dah biasa sangat dengan perkataan tu.

(Time camni baru aku teringat, aku nak cari balik album 'Drama Kehidupan' Alleycats. Seingat aku lagu jiwang tak banyak sangat dalam album ni, banyak lagu bercorak social commentary dan suara hati (ni aku punya terma la). Lagu dalam album ni pun teramat la jarang dimasukkan dalam kompilasi)

1 comment:

Anonymous said...

memang ini album terbaik alleycats...tak salah aku semua liriknye tulis s. amin shahab......banyak social commentary......