Monday, June 11, 2007

Ais Berlemak....

Artikel ini berguna untuk semua.Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.
[edited]
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

OK selama ni aku dengar minuman berais tak elok – boleh batuk, lelah dan sebagainya. Yang tu boleh la pakai jugak. Tapi tang yang kat atas ni....macam hampeh aje? Ais bekukan makanan berminyak? Helo, letak air berais dalam mulut, tak lama temperature air tu dah naik dah. Dan tak pernah aku tengok minyak membeku dalam pinggan yang aku tuang ais lepas makan...“Lemak terbentuk dalam usus disebabkan beku“? Aiyooo temperature 37 degree Celcius mana boleh beku! Lemak terkumpul yang menyebabkan sakit jantung tu berlaku dalam salur darah...bukan dalam usus! Dan tak kira la makan sambil minum air panas ke berais ke kalau dah berlemak tu tetap boleh sebabkan obesiti!

Nak bagi nasihat pun...get your facts right first!

4 comments:

blackpurple said...

Manalah dia belajar teori itu agaknya?

Lawak sungguh!

Hasrul Halid said...

Aku kagum ngan hang ni satu sebab ajer... hang punya ulasan yang berbaur antara 'critis' dan 'sarcastic'...

Kehkehkeh!

angel said...

thanks for the info... dah ler gue mmg suka bgt ngan ais nie.. :D

foxey said...

sapa plak laa kasik nasihat nih? isk isk... tak logikal sungguh...