Saturday, December 30, 2006

Entry terakhir....

....untuk 2006 da.....

I
Don’t get me wrong...aku sokong 100% usaha kerajaan menjayakan VMY2007. Banyak pengisian yang akan dibuat bagi menarik sehingga 21 juta pelancong (tak campur local?) yang boleh membantu menaikkan ekonomi negara. Tapi ada satu benda ni yang aku kurang setuju – nak buat 'Eyes On Malaysia’ – atau glorified funfair ferris wheel..heheh, sori. Katanya roda bulat ni dibina untuk membolehkan pengunjung melihat paemandangan sekitar KL..all from 60 meters off the ground. Kenapa aku tak gemar benda ni? Membazir duit? Hmmm mungkin juga sebab dengarnya benda ni akan ditanggalkan semula selepas 2007…tapi tak tau la kalau income yang masuk dari hasil tiket melebihi kos pembinaan (dan penanggalan) dan justify pembinaan benda ni.

Satu lagi sebab, yang buat aku rasa 'tak best' ialah…meniru. Ya, meniru! Sebab Ferris wheel sebegini dah ada di London iaitu London Eye yang dibina ketika millenium dulu. Daripada gambar kat promo yang aku tengok, macam serupa aje design dia? Tu yang aku boring sikit…dah la KL tu dah nak jadi syurga barang tiruan (Petaling Street, VCD, DVD, blablabla). Lagipun, mana lebih best kalau nak tengok pemandangan sekitar KL, satu ferris wheel setinggi 60 meter (dan sebab berpusing, tak la lama sangat boleh enjoy) atau berada pada ketinggian 421 meter kat Menara KL?

II
Malam esok malam tahun baru. Dan seperti biasa akan ada le pesta bunga api...ramai yang nak tengok. Juga akan berlaku pesta buih, semburan plastik dan sebagainya yang akan menyaksikan pesta mabuk2, pesta seks (mungkin bukan orgy tapi tetap ada perlakuan seks), pesta gaduh dan macam-macam lagi sambil menyanyikan Auld Lang Syne dan berazam untuk menjadi ‘lebih baik’ pada tahun 2007. Yang Islam tu ingat, siang tu Aidil Adha, jaga sikit kesucian perayaan tu! Aku? Macam biasa, tengok TV aje...mungkin dah membuta come 12 o’clock. Tapi sebab esoknya cuti jugak, mungkin aku belasah main game Star Trek aku sampai pukul 2!

III
Aku malas sebenarnya nak berazam-azam. Nampak macam jenis orang takde wawasan tapi memang aku jenis tak suka berapi2 pada awal tahun tapi lepas tu macam api demo kebakaran kena sembur pemadam api! Apa-apahal pun, harapan aku untuk tahun 2007 ni....semoga gomen bersetuju dengan proposal CUEPACS, semoga aku sendiri dapat maintain health level aku sekarang, takpun improve (nak baik 100% rasa aku dah hampir takde harapan dah...mak aku sendiri kata kencing manis mana boleh baik) dan paling utama...aku nak clearkan stash model aku yang dah berabuk tu....sebelum aku kumpul yang baru!

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2007, SELAMAT AIDIL ADHA dan kalau ada foreigner yang terbuka blog aku ni....aku ucapkan Onthaal aan Maleisië, Bienvenue Vers La Malaisie, Willkommen Nach Malaysia, Benvenuto In Malesia, Recepción A Malasia and Welcome To Malaysia!

1 comment:

Unknown said...

belum terlambat harapnya. Semoga sukses tahun ni.. Selamat Tahun Baru.. :)