Thursday, December 28, 2006

Anti-Rempit II

Cerita I

Di Melaka dua MR terlibat dalam kemalangan jalan raya menyebabkan sorang kiok dan sorang lagi cedera kat kaki. Kenapa berita gembira sedangkan hal kemalangan jalanraya? Sebabnya mangkuk hayun dua ekor tu eksiden masa tengah merempit...dan kalau tak salah aku depa kena hon dengan kereta tu. Sebab tak puas hati, depa hambat kereta tu...tengah-tengah hambat tu la eksiden. Yang kelakarnya nama mamat yang cedera tu Mohd Welldone....nasib bukan dia yang kiok..kalau dia yang kiok...elok sangat la tu...WELL DONE!

Cerita II

Jumaat lepas, setelah beberapa lama diperhatikan orang ramai dan polis, sekumpulan MR yang rata-ratanya masih bersekolah ditahan polis Aloq Setaq ketika merempit waktu umat Islam lain sedang menunaikan solat Jumaat. Kalau tak salah aku 70 orang semua sekali! Ha tu la, mak bapak kasi pakai motor untuk pergi sembahyang, korang guna merempit. Kan dah dapat "cash"! Dari gambar dan berita yang aku kena baca, depa kena sorong motor dari kawasan rempitan berhampiran Wisma Darulaman sampai ke balai trafik IPD Alor Setar...jarak sekurang-kurangnya 2.5km. Best kan, pukul 2-3 petang, tengah panas terik kena sorong motor ramai-ramai? Kena pulak lalu depan-depan Masjid Zahir dengan Menara Alor Setar yang jadi tempat orang melepak....kalau aku ada kat situ masa tu dah sah aku "ffeeewittttt"kan!

2 comments:

nieys said...

Dan dan je nama dia Mohd Welldone ye.. macam BBQ pulak.. hihi.. :D

blackpurple said...

Hu hu hu.... Semakin kronik 'Mat Cemerlang' ni ekk ...!