Monday, July 23, 2007

Kenyataan yang Mengerikan

Kat dalam satu forum maya tempatan, dalam satu thread berkaitan seks bebas aku terjumpa satu posting oleh seorang forumner yang mengandungi ayat-ayat di bawah...

"hm...tu pemikiran yg diselaputi nilai agama. cuba pikir tanpa selaput tu. pd aku term free sex tu mmg nampak mcm kotor.tapi pembuka thread ni mungkin maksudkan buat sek tanpa ijab kabul,only based on love or lust as u might say it. kalo ni la term sek tu, pd aku x salah. cuma beRISIKO tinggi. ye la ,kalo dah termengandung ker, tetiba x samapi ke jinjang pelamin ker. tapi ada satu negara, sweden x silap aku[kalo silap ,sorry aa] yg hampir 90% rakyatnya x berkahwin tapi hidup mcm suami istri, dan kebanyakannya dah ada anak. pada pandangan mereka, marriage is just something u registered on piece of paper. so mereka sampai ke tua dok kawin.tapi kesyumulan life mcm tu mmg impossible dlm pemikiran yg beragama..."

Beristighfar aku panjang-panjang....dan aku rasa bukan dia sorang sahaja berfikiran macam tu...

3 comments:

Hasrul Halid said...

humang aihhh.. biaq betui!

vangardx said...

erk..erk..terkedu

JBM8141 said...

rosak nasab! rosak nasab!