Wednesday, May 07, 2008

Hantu Pun Pandai Guna SMS!

Terbaca benda alah ni dalam internet...ada tersebar satu SMS berbunyi seperti berikut:

"Nama aku FARIDA, umurku 23 tahun. aku telah meninggal dunia pada tanggal 17.01.08..baru jer 3 bulan...aku telah diperkosa,dibunuh dan tubuhku telah dipotong2, jasadku pulak telah dibuang di persisiran pantai..maaf,aku tak sempat melihat papan tanda nama pantai tersebut kerana pada masa itu aku telah MATI.tapi yang pastinya aku berada di sekitar negeri TERENGGANU. AKU mencari pembunuhku setelah polis gagal menemukan jasadku. Sesiapa yang membaca mesej ini sila sebarkan kepada kawan2, emailkan dan pastikan jasadku di temui walaupun separuh dagingku telah di makan oleh ikan2 di lautan. JANGAN SEKALI-KALI ENGKAU MENGHIRAUKAN MESEJKU INI KERANA JIKA TIDAK AKU AKAN MUNCUL DI TEPI KATILMU PADA MALAM INI . SEKURANG2 NYA ENGKAU PERLU LUAHKAN RASA KASIHAN ENGKAU PADAKU KAT SINI ..TOLONGLAH AKU"

Kelakar...boleh hantar SMS from beyond the grave. Tak sempat tengok nama pantai sebab dah mati? Tapi 'nampak' pulak kena buang kat pantai dan tahu pulak kat Terengganu! Apasal la Farida susah-susah suruh edar SMS nak kasi tau Farida dah mati....SMS Rakancop boleh, takpun dail 112 kalau guna handset...kalau jumpa public phone, dail 999.

(Yang memandai dok buat SMS ni...dah takde kerja lain ke?)

2 comments:

mumuchi said...

hehehehehe..ini the best version of chain mail aku pernah tengok...the kicker was kalau tak forward you get a haunting...full marks to the originator's imagination..

KAMATO said...

Salam, yg untung syarikat penyedia laluan handphone jugak