Monday, November 24, 2008

"Lalu Aje...Tak Ada Filem Tu!"

Cerita dah lama dah...dalam tahun 2000 gitu. Aku teringat balik masa ke Johor (orang Johor kata Johor Bahru tu 'Johor' aje) ambik adik ipar aku kat Taman Perling. Sekarang persimpangan Taman Perling-Jalan Skudai-Pasir Gudang tu kan dah diubahsuai. Dulu persimpangan tu guna lampu isyarat (dan dengan jem brutalnya). Dan kat lampu isyarat tu antara kamera trafik pertama dipasang di Johor.

Dulu selalu juga guna simpang tu kalau dari rumah pakcik aku kat Taman Melur untuk balik ke Batu Pahat. Selalu jugak le nampak kamera tu tangkap gambar pesalah trafik. Ada sekali tu masa aku kat rumah pakcik aku, aku cerita la pasal kamera trafik kat KL...makcik aku mencelah.."Kat simpang Perling tu jalan aje...kamera tu bukan ada filem pun!" (atau dengan kata lain...kamera tu tak berfungsi sebab filem dalam tu dah habis dan PDRM tak isi semula). Tapi sebab aku ni boleh dikatakan mat skema aku tetap ikut peraturan le....

Dan bila difikir balik memang nasib aku baik....memang le kamera tu 'takde filem' sebab tu kamera DIGITAL!!!!

1 comment:

Sastri said...

keskeskes... sib baik ikut peraturan ek, kalau takk...