Monday, October 01, 2007

Mari La Mari...Kita Mengundi

Sekarang ni musim pilihanraya kampus. Keluar la macam-macam 'pro'. Juga kumpulan serpihan dan syok sendiri. Aku tak nak cerita pasal pro-pro nih...Raja Petra and the gang boleh cover. Cuma aku tergelak besar baca bantahan pencalonan...takde titik pun nak komplen! Yang paling best ada bantahan sebab 'tulisan calon macam cakar ayam'. Masalahnya, yang tukang bantah tu, tulisan dia pun dua kali lima!!

Teringat pulak aku masa kat U dulu. Kat UK, pilihanraya kampus serupa dengan pilihanraya umum. Calon-calon bertanding atas tiket parti politik! Aku pun tak amik pot sangat masa tu walaupun berlonggok pamplet bawah pintu bilik aku. Cuma aku tertanya...camne yek nak buat kerja kalau Presiden Tory, Naib Presiden Labour, Pengerusi Biro pulak Plaid Cymru?

No comments: